apasa-l, apasa-l...apasalapasalapasal

marți, 3 mai 2011

Tocuri pe ambreiaj

Nuuuu, nu-i un articol misogin, doar is femeie... nu pot da cu paru-n suratele mele... sau pot?

N-o sa incep c-o serie de truisme gen: femeile la volan sunt mai precaute... o sa trec direct la: Dumnezeu ne-a inzestrat diferit (sunt si exceptii asa ca nu dati cu piatra):

-   -   - femeia are vederea periferica mai buna (d’aia vede toate vitrinele si afisele cand e la volan si tot din acelasi motiv strada-i pare mai aglomerata) barbatul are vederea focusata inainte – narav de vanator (d’aia vede pe ploaie printre stropi fara sa foloseasca stergatoarele de parbriz spre disperarea noastra si traficul i se pare simplu)
-          - barbatii sunt mai “tehnici” si executa task-urile condusului corect, femeile-s mai “artistice” si pun fantezie in tot ce fac... 
-          - barbatii se orienteaza mai bine in spatiu, isi iau repere, stiu exact care-i stanga si care-i dreapta, femeile-ntorc harta cu fundu-n sus ca s-o potriveasca pe directia de mers (noroc cu GPS-ul)
-          - barbatii-s mai interesati de “cum functioneaza”, femeile de “cum arata”. El isi cumpara un 1.9 de 150 de cai, ea-si cumpara o buburuza rosie... vorbim de aceeasi masina, difera doar unghiul din care-i privita.

Si uite-asa ajungem, pe ocolite, la ce ne doare: o gamba feminina incordata de un toc de 12 cm e fantezia oricarui mascul si cosmarul oricarui ambreiaj pentru simplu fapt ca laba piciorului se afla deja in extensie si sprijinind tocul in podea cu greu mai putem sa ne intindem astfel incat sa apasam pedala pana la fund... urmeaza pomenirea stramosilor cutiei de viteze si indesarea cu forta a schimbatorului in treapta dorita.

La asta se adauga naravul piciorului tinut vesnic deasupra pedalei de ambreiaj si care, obosit, coboara suficient cat sa se sprijine discret pe pedala: moartea rulmentului de presiune.

Ca sa poti conduce eficient cu tocuri ar trebui sa conduci o duba, pozitia inalta a scaunului pune genunchiul in unghi de 90 de grade si-ti permite sa actionezi pedalele corespunzator in ciuda tocurilor.
Daca n-ai duba:
-          - Ia-ti o pereche de balerini in masina si schimba-te, e un efort pe care merita sa-l faci deoarece ambreiajul e scump si lesne de stricat iar cutia e si mai si :-)
-          - Ridica sezutul scaunului mai sus (daca e reglabil) si impinge scaunul mai in fata, n-o sa arati ca o diva dar e eficient
-          - Obisnuieste-te sa tii piciorul stang pe foot-rest chiar si atunci cand circuli prin oras
-          - Daca ti se pare complicat, ia-ti o masina cu cutie automata, e mai scumpa dar iti rezolva problema

Domnilor, cand vindeti o masina nu mai insistati pe “a fost condusa de o femeie” asta e un semn bun doar pentru curatenia interiorului, din punct de vedere tehnic poate fi o nenorocire.

Imi cer scuze tuturor exceptiilor :-)

Niciun comentariu: