apasa-l, apasa-l...apasalapasalapasal

joi, 14 aprilie 2011

despre onoare

Sau "cum sa (nu) iti dai chilotii jos"... profesional vorbind.
Ideea de prostitutie profesionala nu-i noua si nici n-am inventat-o eu. Se refera la mercenarii care s-ar deda la orice numai sa dea bine la sef, sa ia 1 leu, sa iasa-n fata. Credeam ca-i apanajul lefegiului lipsit de calitati profesionale si dornic de parvenire rapida.
Am aflat de curand ca nu-i.
Pardalnica asta de criza scoate ce-i mai rau din om si-l transforma intr-o hiena hamesita si oportunista care-si face reclama denigrand concurenta in loc sa-si laude serviciile lui.

Prostitutie ii zice si cand un proprietar de service concurent vine anonim (sau asa crede el) cu masina in atelierul meu si-mi cere cotatii de pret... invartindu-si ochii roata numarand cheile de pe banc si neoanele din tavan.
Corect si frumos era, daca dorea sa se informeze, sa vina sa se prezinte, sa-mi spuna ce vrea si-atunci i-as fi zis (ca nu-i niciun secret) care-s tarifele mele...

Da' nu poti avea pretentii de la unul care iese-n drum si racoleaza clientii care asteapta la rand la vecinul lui.

Eu nu fac asta. Nu pot.
La atelierul meu vin clientii pentru am referinte bune, pentru ca au mai fost si le-a placut, pentru ca am mecanici destoinici si scule si, nu in ultimul rand, pentru ca le convine pretul.
Atat.
Nu le promit marea cu sarea si-apoi le vand carpa cu care s-au sters mecanicii pe maini.
Nu le fac pretul cel mai mic cu piese pe care nu le-as pune nici pe-o Dacie care trebuie sa stea pe roti doar pana la Remat.

Clientul nu-i prost, il poti pacali o singura data si-apoi fuge mancand pamantul si cand vei fi terminat de pacalit toti posesorii de masini din oras ce-o sa faci? Inchizi service-ul si deschizi o bacanie?

Niciun comentariu: