apasa-l, apasa-l...apasalapasalapasal

joi, 20 decembrie 2012

Scârț...

Să ridice mâna cine n-a auzit măcar un scârț iarna la mașină...
Aha! Știam eu!
O să încercăm astăzi să ne dumirim ce scârțâie și dacă e grav sau nu.
Să pornim de la faptul că aerul conține vapori de apă și aceștia condensează. Iarna apa se transformă repede în gheață care-i destul de ”lipicioasă”, a pățit-o oricine a încercat să pună mâna pe un obiect metalic la vreme de ger.
Ați băgat de seamă că dimineața gasiți mașina acoperită de gheață chiar daca afară nu a nins? Aceeași
Acum imaginați-vă cum se ”lipesc” rolele și întinzătoarele de suport si de curele. La pornire motorului, în afară de forța de inerție a acestui mai trebuie să învingem și forța gheții. De cele mai multe ori motorul reușește să facă asta însă bucățele de gheață vor mai rămâne cauzând diverse sunete ciudate. Când gheața se topește, apa rezultată face cureaua de accesorii să scârțâie.
În majoritatea cazurilor zgomotele dispar atunci când motorul se încălzește.
Propun să vă gândiți la următorul aspect: știut fiind că la frig cauciucul devine mai rigid anvelopele de iarna sunt facute dintr-un cauciuc special care rămâne flexibil si la temperaturi foarte scăzute... totuși cureaua de transmisie (care-i tot din cauciuc) e aceeași și vara și iarna, nici bucșile nu se schimbă după anotimp, nici garniturile de la portiere. Cum așa? Da, sunt făcute din materiale speciale care rezistă la variații mari de temperatură. Cu toate acestea cauciucul își pierde în timp proprietățile iar o curea veche, o bucșă veche, o garnitură veche vor deveni mai rigide iarna și se pot rupe.
Trăim vremuri grele din punct de vedere economic însă ar trebui să verificați și să schimbați dacă este cazul acele componente despre care se știe că sunt predispuse să cedeze iarna lăsându-vă in pană.
Întotdeauna reparația unei mașini rămase în pană costă mai mult decât o reparație programată.
De ce?
Pentru că se adaugă, în cele mai multe cazuri, costul tractării și costurile pieselor avariate de piesele care au cedat. O distribuție ruptă sau decalată de pornitul tras/împins se lasă cu supape (în majoritatea cazurilor), bucăți din cureaua de accesorii pot ajunge să blocheze diverse părți în mișcare.
Dacă vă doriți o iarnă fără evenimente neplăcute, vă așteptăm La Service pentru o verificare a stării generale a mașinii.


Niciun comentariu: