apasa-l, apasa-l...apasalapasalapasal

joi, 22 martie 2012

Cat costa incapatanarea

O să vă spun o poveste de dată recentă fără să dau nume, o să vedeți imediat de ce :-)
Domnul M., client vechi de-al nostru, a venit reclamând că volanul autoturismului personal revine foarte greu după viraj.
Am făcut proba de drum, avea dreptate.
Așa cum era normal, am ridicat mașina și am verificat toate componentele care iau parte la manevra de viraj. Singura problemă era pompa de servo-direcție care avea uleiul mult peste nivel și de o culoare dubioasă.
Fiind cea mai puțin costisitoare și simplă intervenție, am decis să schimbăm lichidul hidraulic.
Zis și făcut, numai că văzându-se cu uleiul la nivel, pompa s-a hotărât să nu mai colaboreze, astfel că rotile și volanul nu mai reveneau deloc din viraj.
Era clar că pompa-și dăduse obștescul sfârșit.
Totuși clientul meu s-a gândit să ceară o a doua părere și a dus mașina în reprezentanță. Acolo după o sumară examinare în mers i s-a dat verdictul: caseta de direcție.
A doua zi dl.M a venit la mine victorios, fâlfâind o coală A4 pe care reprezentanța scrisese negru pe alb că trebuie schimbată caseta.

- Vezi că n-ai avut dreptate? Uite, reprezentanța zice că-i caseta.
- Io zic că-i pompa, dar deoarece mașina vă aparține... rămâne la alegerea dvs. pe-a cui diagnoză vreți să mergeți.
- Reprezentanța a zis caseta, caseta o schimbăm.
- Și dacă o schimbăm și mașina tot nu merge, ce facem? - l-am întrebat cam nedumerită.
- Nu-i treaba ta, io plătesc.
- Eu tot zic că nu-i caseta... am încercat încă odată să-l scutesc de-o cheltuială inutilă.
- Ba nu, schimbăm caseta că nu sunteți voi mai deștepți decât reprezentanța...
- Ok.

Zis și făcut, am comandat caseta (care nu-i o piesă ieftină) am montat-o și... ce să vezi... mașina mergea fix ca înainte, adică prost. Clientul băgase deja capul între umeri și începuse să bombăne.

Exact în acele momente i-a sunat telefonul:
”Bună ziua, suntem de la reprezentanța X, ați fost la noi la service ieri, v-am sunat pentru feedback... ați fost multumit?”

Cine mă cunoaște cât de puțin știe că am un vocabular extrem de bogat și colorat... dar în acea zi am învățat cuvinte noi. Bietul om le-a zis tot ce-avea pe suflet în termeni deloc protocolari, ceea ce oricum nu i-a mai folosit la nimic... că doar ăia nu s-au oferit să-i dea banii înapoi.

A doua zi i-am schimbat pompa de servo și mașina a mers...





Niciun comentariu: