apasa-l, apasa-l...apasalapasalapasal

luni, 14 noiembrie 2011

De ce am facut service auto


Toata lumea ma intreaba de ce am facut un service auto. Raspunsul e mai simplu decat ati crede: pentru ca trecand cu propria mea masina prin mai multe service-uri am plecat de fiecare data nervoasa, cu problema rezolvata doar pe jumatate si cu buzunarele golite. Asa ca mi-am propus sa fac un service auto unde serviciile sa ma multumeasca pana si pe mine (care sunt un client dificil pentru ca imi iubesc masina).

Asa ca principiile sunt clare:
-          1. Masina trebuie protejata astfel incat la iesirea din service sa nu fie murdara si zgariata (ma rog, sa nu fie mai murdara si mai zgariata decat cand a venit). Personal urasc mecanicii care se urca in masina si-si plimba mainile murdare de vaselina pe volanul meu, e ca si cum as da mana cu cineva care tocmai si-a suflat nasul in palma... de asemenea frecatul fermoarelor de la geaca de caroserie si sculele sprijinite pe pavilion ma enerveaza cumplit.

-          2. Clientului trebuie sa i se explice (in termeni cat mai inteligibili) ce defecte are masina lui si cum se pot remedia. E cam ca la doctor, cand esti bolnav n-ai pretentia sa ti se tina un curs intensiv de medicina dar vrei sa ai o idee despre ce se va intampla cu tine. In mare defectele se clasifica in: pericol de moarte si/ sau pagube pentru terti, pericol de pagube pentru masina ta (piese care “cad” in cascada) si disconfort. Prima categorie n-o discutam, reparatia e obligatorie iar daca insisti sa n-o faci o sa pleci din service “pe semnatura”. A doua categorie este cea pe care, cel mai frecvent, sunt in situatia s-o explic si s-o detaliez ca sa evit situatiile de genul “n-am stiut” sau “daca-mi spuneai”. A treia categorie este in intregime la latitudinea ta.

-          3. Inainte de inceperea oricarei interventii asupra masinii clientul trebuie sa fie informat asupra sumei maxime pe care o va avea de platit. Evident ca poti oricand sa descoperi un defect ascuns insa prefer sa fac un deviz maximal din care sa scad decat un deviz “de agatat” clientul pe care sa-l umflu ulterior.

-         4.  Clientul isi cunoaste cel mai bine masina, daca el aude un zgomot, inseamna ca zgomotul respectiv chiar exista. E drept ca poate fi doar o moneda scapata sub scaun sau vreun obiect plimbandu-se prin portbagaj insa poate fi si un defect grav care ii poate pune viata in pericol deci orice zgomot neobisnuit merita investigat pana la capat.

-         5. Mecanicii nu se zgaiesc la clienti cu ochii umezi de caprioara nemancata si cu mana intinsa. Ei isi fac meseria, sunt mandri de ea si sunt remunerati pentru asta. Daca ai un acces de generozitate pentru ca te-au impresionat profesionalismul si conduita lor e treaba ta, insa masina-ti va fi reparata la fel de bine (cu garantie) si fara extra-costuri.

-          6. Programare inseamna promisiune respectata.

-          7. Si nu in ultimul rand: ciocanul e scula de tamplarie nu de mecanica. 


Cui se adreseaza La Service?
Tuturor celor care:
-          Au grija de masina lor
-          Doresc sa plateasca un pret corect pentru o lucrare bine executata
-          Doresc sa inteleaga pe ce dau banii
-          Vor garantie la lucrarile executate
-          Vor sa fie tratati cu respect.

Ce nu gasesti la noi:
-          Merge si-asa...
-          Lasa bah ca stiu eu ce-am de facut...
-          Hai ca ne-ntelegem sefu’…
-          Piese de proasta calitate
-          Ignoranta si aroganta

Daca dintr-o forma de perversiune iti doresti sa fii “molestat” pe banii tai si crezi ca un mecanic bun se cunoaste dupa vocabularul de mahala si jegul de sub unghii iar patronul dupa ghiul, poti sa ma suni ca-ti spun eu unde sa mergi dar nu veni la noi.


Niciun comentariu: