Intai si-ntai vreau sa delimitez doua concepte “cel mai ieftin” e una iar o oferta speciala facuta de furnizorul de piese sau chiar de service e alta.
O piesa de marca la juma’ de pret e o afacere si poate sa fie justificata de ramanerea pe stoc a reperului respectiv sau de o politica agresiva de atragere a clientilor. De cealalta parte “ieftin” inseamna in general contrafacut, de proasta calitate si in ultima instanta costisitor.
Un disc de frana prost se ovalizeaza in 10.000 km asa ca va trebui sa-l schimbi de multe ori in timpul in care ai fi schimbat un singur disc de frana de calitate. Placutele de frana ieftine se fac praf in cateva sute de km si-apoi rontzaie din disc asta ca sa nu mai socotim pagubele pe care risti sa le produci daca nu te tin franele intr-o situatie de urgenta.
Un ulei de doi lei, o curea de distributie dubioasa, o pompa de apa “made in nowhere” te pot costa motorul.
In domeniul auto NU exista “tun” pentru simplul motiv ca poti copia forma unei piese dar calitatea ei e data de calitatea materialelor folosite si-atunci un otel ieftin si-un cauciuc ieftin fac impreuna o piesa proasta dar identica la infatisare cu una buna.
Cum faci sa le deosebesti? N-ai cum, singura certitudine e garantia pe care ti-o da service-ul care vinde si monteaza piesa, ei nu risca.
Cereti intotdeauna factura sau macar inscrierea in cartea de service a operatiunilor efectuate la masina, altfel nu aveti nici o dovada si, cel mai probabil, v-ati luat teapa.
Mai e ceva: daca intrati intr-un service “lustruit”, cu 2 secretare si 3 bagatori de seama, iar mecanicii au o mutra plictisita si trista... ganditi-va cat chef de munca ati avea voi daca ati fi singurii care muncesc si cei mai prost platiti din firma... eh, cam atata au si ei si tot cam atat e si atentia de care va beneficia masina voastra. Daca vi s-au parut bune tarifele la manopera... 5 minute de gandire v-ar putea salva masina.
Bafta!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu