Moda diesel a ajuns la noi din Germania dezbracata de continut.
Neamtu' dieselist face minim 30-50.000 km pe an, pe autostrazi care se-ntind cat vezi cu ochii. Iese din casa, merge 5-7-10 km pana la autostrada si-apoi o pune pe cruise control la 160-180-200 km/h. Asta da regim de exploatare pentru diesel, asta da economie de carburant si costuri de intretinere reduse.
La noi treaba se schimba, n-avem drumuri pentru asa ceva si-n medie facem 12-15.000 km pe an si-aia cu motoru' subturat "sa consume putin".
Si-uite-asa incepe distractia in service: de la EGR-ul infundat de funingine pana la axul turbinei rupt din "surge", trecand prin frustrarea ca masina, desi are cai destui, nu "se-nfige".
La asta se adauga motorina de proasta calitate, ba uneori chiar "procurata" de pe te miri unde la pret de dumping care se razbuna pe injectoare.
Si astfel ceea ce trebuia sa fie o "economie" devine un ghimpe-n dos, vesnic in reparatie si costisitoare cu draci.
Concluziile-s doua mari si late:
- ganditi-va bine inainte de a cumpara un diesel daca aveti neaparat nevoie de el.
- daca ati ajuns la concluzia ca da, invatati sa-l exploatati pentru ca e diferit de un motor pe benzina.
Stiu ca suna ca celebra "vara nu-i ca iarna" ... insa avand in vedere faptul ca din habitaclu nu se vad deosebirile (schimbatoru-i la locul lui, turometrul arata la fel, pedalele-s in aceeasi ordine)...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu