apasa-l, apasa-l...apasalapasalapasal

miercuri, 4 mai 2011

Jegul din masina mea – DIY


Hai sa-ncepem c-un mic test: ia un servetel umed si freaca apasat cu un colt plasticul de pe bord, cu alt colt dosul volanului, coltul 3 e pentru panoul de la usi iar coltul 4 e pentru tine sa te stergi pe maini cand termini... e murdarica masina ta, nu?
Si daca atunci cand dai drumu la aerul conditionat iti vine un damf de sosete uitate-n punga de plastic dupa o plimbare la Vama Veche si gasite dup-o luna... chiar ai o problema.

Nu discutam aspectul estetic ci pe cel igienic: masina aduna “reziduuri” de prin toate locurile pe unde calatoreste. Ele, reziduurile, salasuiesc in filtrul de aer si de polen, pe conductele de aer si pe toate suprafetele prezente in masina. Fumul negru de la dieselul din fata ta nu ti-a intrat doar in nari, el s-a depus deja in habitaclu... peste tot.
Plasticele din masina nu-s netede pentru ca s-ar zgaria usor si zgarieturile s-ar vedea foarte tare, din pacate asta inseamna si ca atunci cand stergem bordul, il curatam doar la suprafata, in micile “crevase” ramane o mazga formata din detergent si praf, care se usuca si se “cimenteaza”. Grilele de la aeroterme au deschideri foarte mici si inaccesibile carpei. Scaunele au cusaturi care aduna tot felul de scame.

Ce poti face?
Ori te duci la o firma serioasa de detailing auto ori iti sacrifici o zi si te-apuci singur de treaba.

Daca ai decis sa-ti cureti masina singur iata cateva sfaturi utile:
-          Nu poti face curatenie folosind “scule” murdare – carpe, bureti, lavete toate trebuie sa fie impecabile
-          Fa ordine in masina, arunca gunoiul, goleste scrumiera si abia apoi da cu aspiratorul (nu uita sa aspiri spatiile de depozitare, inclusiv torpedoul). Si daca tot veni vorba de aspirator: cele mici “de masina” alimentate din priza de la bricheta nu fac fata la o curatenie generala, pur si simplu n-au forta necesara – e drept ca-s mai bune decat nimic.
-          Orice detergent ai folosi incearca-l intai intr-un loc putin vizibil – cu cat e mai eficient cu atat e mai agresiv si risti sa te trezesti cu pete decolorate
-          Freaca insistent suprafetele de plastic, clateste carpa des si nu dispera daca vezi ca tot iese negreala... o s-o birui pana la urma
-          Nu-s inspectorul Monk dar daca tot te-ai apucat, ai putea sa iei o cutie de betisoare pentru urechi si sa cureti grilele aerotermei
-          Daca ai tapiterie de piele, fii precaut si foloseste doar produse speciale pentru piele, daca-i de culoare deschisa... las-o pe mana specialistilor.
-          Ca si atunci cand faci curatenie in casa, ia-o de sus in jos: plafon, geamuri, bord, panourile de la usi, scaunele si la final finiseaza mocheta
-          Nu “unge” bordul cu silicon lucios, nu mai e la moda si aduna praful, exista solutii cu aspect mat pentru protejarea suprafetelor de plastic, is mai elegante si mai putin slinoase, foloseste-le cu incredere. Nu aplica pe volan astfel de solutii, favorizeaza transpiratia mainilor si te vei simti mereu unsuros, plus ca exista riscul sa-ti alunece mana pe volan
-          Pentru geamuri, in ciuda reclamelor la produse cu otet, cu amoniac, cu esenta de balaur... foloseste solutie de parbriz concentrata, nu lasa urme si curata foarte bine

Schimba filtrele de aer si polen la fel de des ca pe cel de ulei, nu te zgarci la calitatea filtrelor, altfel o sa tragi pe nas toate particulele care plutesc in atmosfera si din pacate... n-avem cea mai curata tara...

Daca atunci cand pornesti aerul conditionat simti un miros neplacut trebuie neaparat sa faci o igienizare, te sfatuiesc sa mergi la un service auto care are Aircomatic, nu e scump si functioneaza in toate cazurile. Sprayurile din comert sunt frectie la picior de lemn, acopera pentru scurt timp mirosul si atat.

Atentie mare la odorizante si nu vorbesc aici de gusturile personale in materie de parfum ci de faptul ca majoritatea pateaza, insa unele-s si mai perfide: ataca vopseaua de pe plastic care se basica si in final se jupoaie.
Spor la treaba

Niciun comentariu: