Pacatos frigul asta venit de la rusi si pagubos... asa ca o sa iau pe rand cateva situatii cu care va puteti intalni in diminetile geroase si-o sa incerc sa va explic ce sa faceti dar mai ales ce sa nu:
- ai dat la cheie, a pornit si, suprinzator, temperatura lichidului de racire urca la 90 grade atat de repede incat te miri de-atata eficienta. La acest fenomen se adauga (sau nu) faptul ca nu baga caldura in habitaclu. Asta e semn ca antigelul nu-si mai face treaba si pe undeva ai un dop de gheata care impiedica lichidul de racire sa treaca prin tot circuitul. Daca temperatura nu urca peste 90 de grade, roaga-te sa nu fi crapat nimic si mergi cu masina direct la service, ai nevoie urgenta de schimbarea antigelului. Daca temperatura urca peste 90, opreste si ia-o pe platforma. Economia de 100 lei (cam atat e tariful la platforma in oras, de oriunde pana oriunde) daca incerci sa fortezi sa te duci pe roti te poate costa motorul.
- ai motor diesel, dai la cheie, electromotorul invarte dar masina porneste greu sau deloc. Nu insista pana moare bateria, ai bujiile incandescente duse si pe frigul asta motorina nu se-aprinde fara ajutor. In timp ce stai si te-ntrebi ce-i de facut, incearca sa-ti amintesti daca nu cumva inca de cand iarna era miloasa si ne mangaia cu zero grade masina nu-ti mai "fura cheia din mana" si pornea mai greu. Eh, ala era primul semn c-ai pus-o de bujii. De-acum, probabil, trebuie sa schimbi si releul. Sa nu speculam care pe care s-au ars, releul pe bujii sau bujiile pe releu, insa daca situatia pornirii greoaie dureaza de mai mult timp sunt sanse mari sa fie de schimbat ambele.
- dai la cheie si auzi un vaicarit de fiare prin maruntaiele masinii. Cel mai probabil ai un ulei care a cedat in fata iernii si s-a congelat pe fundul baii. Nu insista s-o pornesti, fier-pe-fier nu-i o idee buna. Asteapta sa iasa soarele si s-o incalzeasca nitel, cel mai probabil ai nevoie doar de cateva grade in plus. Teza pe care o aud din ce in ce mai des "da-i o cheie sa rupa uleiul" e o tampenie, uleiul congelat nu se sperie de cheie si oricum nu asigura ungerea. Data viitoare cand alegi uleiul pune ceva cu 5 in fata lui W, daca stai la Miercurea Ciuc pune cu 0 (zero). Daca si la numai -10 grade tot auzi scarsnete metalice, du-te la service, chiar a crapat ceva.
- daca ai turbina si dupa pornirea la rece auzi un tiuit ascutit si te stii cu musca pe caciula in privinta uleiului utilizat afla ca turbina se invarte pe uscat si va crapa daca nu te duci repede service. In niciun caz nu incerca s-o inviorezi c-o talpa cum faceai la Dacie.
Deocamdata atat, daca-mi mai aduc aminte ceva o sa editez textul, daca aveti intrebari nu va sfiiti.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu