Toata lumea ma intreaba de ce am facut un service auto. Raspunsul e mai
simplu decat ati crede: pentru ca trecand cu propria mea masina prin mai multe
service-uri am plecat de fiecare data nervoasa, cu problema rezolvata doar pe
jumatate si cu buzunarele golite. Asa ca mi-am propus sa fac un service auto
unde serviciile sa ma multumeasca pana si pe mine (care sunt un client dificil
pentru ca imi iubesc masina).
Asa ca principiile sunt clare:
-
1. Masina
trebuie protejata astfel incat la iesirea din service sa nu fie murdara si
zgariata (ma rog, sa nu fie mai murdara si mai zgariata decat cand a venit). Personal urasc mecanicii care se urca in masina si-si plimba mainile
murdare de vaselina pe volanul meu, e ca si cum as da mana cu cineva care tocmai
si-a suflat nasul in palma... de asemenea frecatul fermoarelor de la geaca de
caroserie si sculele sprijinite pe pavilion ma enerveaza cumplit.
-
2. Clientului
trebuie sa i se explice (in termeni cat mai inteligibili) ce defecte are masina
lui si cum se pot remedia. E cam ca la doctor, cand esti bolnav n-ai pretentia
sa ti se tina un curs intensiv de medicina dar vrei sa ai o idee despre ce se
va intampla cu tine. In mare defectele se clasifica in: pericol de moarte si/
sau pagube pentru terti, pericol de pagube pentru masina ta (piese care “cad”
in cascada) si disconfort. Prima categorie n-o discutam, reparatia e
obligatorie iar daca insisti sa n-o faci o sa pleci din service “pe semnatura”.
A doua categorie este cea pe care, cel mai frecvent, sunt in situatia s-o
explic si s-o detaliez ca sa evit situatiile de genul “n-am stiut” sau “daca-mi
spuneai”. A treia categorie este in intregime la latitudinea ta.
-
3. Inainte
de inceperea oricarei interventii asupra masinii clientul trebuie sa fie
informat asupra sumei maxime pe care o va avea de platit. Evident ca poti
oricand sa descoperi un defect ascuns insa prefer sa fac un deviz maximal din
care sa scad decat un deviz “de agatat” clientul pe care sa-l umflu ulterior.
- 4.
Clientul
isi cunoaste cel mai bine masina, daca el aude un zgomot, inseamna ca zgomotul
respectiv chiar exista. E drept ca poate fi doar o moneda scapata sub scaun sau
vreun obiect plimbandu-se prin portbagaj insa poate fi si un defect grav care
ii poate pune viata in pericol deci orice zgomot neobisnuit merita investigat
pana la capat.
- 5. Mecanicii
nu se zgaiesc la clienti cu ochii umezi de caprioara nemancata si cu mana
intinsa. Ei isi fac meseria, sunt mandri de ea si sunt remunerati pentru asta.
Daca ai un acces de generozitate pentru ca te-au impresionat profesionalismul
si conduita lor e treaba ta, insa masina-ti va fi reparata la fel de bine (cu
garantie) si fara extra-costuri.
-
6. Programare
inseamna promisiune respectata.
-
7. Si nu
in ultimul rand: ciocanul e scula de tamplarie nu de mecanica.
Cui se adreseaza La Service?
Tuturor celor
care:
-
Au
grija de masina lor
-
Doresc
sa plateasca un pret corect pentru o lucrare bine executata
-
Doresc
sa inteleaga pe ce dau banii
-
Vor
garantie la lucrarile executate
-
Vor
sa fie tratati cu respect.
Ce nu gasesti la
noi:
-
Merge
si-asa...
- Lasa bah ca stiu eu ce-am de facut...
-
Hai
ca ne-ntelegem sefu’…
-
Piese de proasta calitate
-
Ignoranta si aroganta
Daca dintr-o
forma de perversiune iti doresti sa fii “molestat” pe banii tai si crezi ca un mecanic bun se cunoaste dupa vocabularul de mahala si jegul de sub unghii iar patronul dupa ghiul, poti sa ma
suni ca-ti spun eu unde sa mergi dar nu veni la noi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu