Păi... să vă povestesc:
Într-o joi, vine un client cu maşina la verificat. Scârţâia din toate încheieturile dar nimic grav, numai la un furtun de antigel se rupsese inserţia şi făcuse o gogoaşă cam cât un ou. I-am sugerat să-l schimbe şi a fost iniţial de acord doar că atunci când a aflat preţul de 150 lei a zis: 'Lasă-l dracului că-l schimb când crapă'. Degeaba i-am explicat consecinţele că n-a fost chip să-l convingem.
Duminică seara pe la 10 îmi sună telefonul:
- Mi s-a rupt furtunul, am pierdut tot antigelul, ce mă fac?
- Nu mai porni maşina, cheamă-l pe fratele tău să te tracteze, du-o-n curte la service şi luni ţi-o repar.
Sună peste vreo 2 ore:
- Am rezolvat, ai maşina în curte...
Luni comand furtunul, îl schimb, îi pun antigel şi-l mai intreb odată: Eşti sigur că n-ai mers cu maşina fără apă? Sigur, sigur!
Nu trece o săptămână şi vine iar:
- Îmi dispare apa din vas...
Aoăleu, om fi uitat vreun colier nestrâns... verificăm, totul bine, nu pierdea pe nicăieri lichid de răcire dar în vasul de expansiune se-auzeau bolboroseli rău prevestitoare...
- Mă... tu ai mers cu maşina fără apa şi-ai prăjit garnitura de chiulasă (aşa o cheamă, nu 'chiuloasă')
- Păi, să vezi, că de fapt în seara aia... frate-mio n-a venit să ma ia şi i-am pus apă de la puţ şi am mers aşa cu ea până la Piteşti.
Ideea nu era rea în principiu dar gaura din furtun era atât de mare încât ce turnai pe sus curgea instantaneu pe asfalt așa că... răcire ioc vreo 40 de km în pantă.
Bineeee, facem socotelile, maşină mare, manopera complicată, dai motorul jos cu tot cu cutia de viteze ca să ajungi la chiulasă, morala: 1500 lei piese şi manoperă (TVA inclus).
- Aaaaaa, n-am atâția bani, lasă că am grijă să-i pun apa și mai merg așa cu ea...
Au trecut alte câteva zile, mai venea cu mașina prin fața service-ului și mă saluta...
Alaltăieri apare c-o falcă-n cer și una în pamânt:
- Veeezi? Vezi? Dacă mă luam eu după voi și schimbam garnitura de chiulasă? Uiteeee! Pierde lichid pe la radiator...
Și aplecându-mă să mă uit la motor simt un lichid fierbinte curgându-mi pe crac... Vaaai!
Nu mă, nu m-am udat de emoție la vederea motorului... Dimportivă, radiatorul se dădea la mine împroșcându-mă cu presiune. Când m-am dat deoparte am văzut că arunca apa la 2 metri.
- Eh, află că din cauza suprapresiunii ai spart si radiatorul asa că mai adaugi 390 și o faci de 1890 lei.
Să recapitulăm: o economie de 150 de lei poate să coste în cazul fericit 1500 iar in cazul în care încăpățânezi 1890...
p.s. Pe seară a venit soțul meu la service și oferindu-se voluntar să-l dirijeze pe Cătălin la băgarea mastodontului in atelier s-a trezit și el împroșcat de mașină... dă-i cu tămâie că asta-i posedată...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu